EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КАРАНТИННИХ ЗАХОДІВ
О. В. Худоба, Д. Д. Заяць

DOI: 10.32702/2307-2156-2020.9.3

УДК: 351.851:37.014:614.46

О. В. Худоба, Д. Д. Заяць

ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ В УМОВАХ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КАРАНТИННИХ ЗАХОДІВ

Анотація

В статті проаналізовано процес адаптації освітньої сфери в Україні до нової ситуації, яка виникла внаслідок COVID-19. Розглянуто діяльність органів публічного управління, а також реагування на виклики закладів вищої освіти для стримування поширення цієї хвороби. Висвітлено основні аспекти запровадження електронних форм дистанційної комунікації. Досліджено, з якими проблемами та викликами зіштовхуються як викладачі так і студенти під час дистанційного навчання. Акцентовано на питаннях не лише збереження якості вищої освіти, а також на першочергових заходах збереження здоров’я професорсько-викладацького складу та здобувачів вищої освіти.
Запропоновано напрацювати нові методики і методи викладання, враховувати доступ до цифрових можливостей здобуття вищої освіти, запроваджувати гнучкі освітні траєкторії разом із збереженням фундаментальних цінностей вищої освіти. Акцентовано на важливості взаємодії всім учасникам освітнього процесу з метою виявлення та оцінки ефективних методів та форм навчання в умовах карантину, а також виявлення ще невирішених проблем та пошуку оптимальних шляхів їхнього розв’язання.

Ключові слова: covid-19; система вищої осіти; заклад вищої освіти; державна політика; органи публічної влади.

Література

1. Без ВУЗів та традиційних вчителів: як зміниться шкільна та вища освіта після карантину. URL: http://nrcu.gov.ua/news.html?newsID=93142.
2. Вища освіта та коронавірус: чи зменшиться кількість абітурієнтів на тлі епідемії. URL: https://www.slovoidilo.ua/2020/06/19/pogljad/polityka/vyshha-osvita-ta-koronavirus-chy-zmenshytsya-kilkist-abituriyentiv-tli-epidemiyi.
3. Зайняте населення за видами економічної діяльності у 2012-2019 роках (КВЕД-2010). URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2014/rp/zn_ed/zn_ed_u/zn_ed_2013_u.htm.
4. Заклади вищої освіти. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/osv_rik/osv_u/vuz_u.html.
5. Кисельова К. Як зміниться освіта після пандемії: 5 прогнозів світових експертів. URL: https://osvitoria.media/experience/yak-zminytsya-osvita-pislya-pandemiyi-5-prognoziv-svitovyh-ekspertiv/.
6. Куничак О. Що відбувається з освітою в умовах карантину? URL: https://biz.ligazakon.net/ua/analitycs/194213_shcho-vdbuvatsya-z-osvtoyu-v-umovakh-karantinu.
7. Лист Міністерства освіти і науки України. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/5e721603c49a4682965440.pdfhttps://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2020/03/11/1_9-154.pdf.
8. Лист Міністерства освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2020/03/11/1_9-154.pdf.
9. Методичні рекомендації закладам передвищої та вищої освіти з семестрового оцінювання студентів. URL: https://pon.org.ua/novyny/7892-metodichn-rekomendacyi-zakladam-peredvischoyi-ta-vischoyi-osvti-z-semestrovogo-ocnyuvannya-studentv.html.
10. Ніколаєв Є. Університет як ресурс. URL: https://www.skeptic.in.ua/uni-as-resource/.
11. Нові пандемії можуть відбуватися кожні 20 років. URL: https://zn.ua/ukr/TECHNOLOGIES/novi-pandemiyi-mozhut-vidbuvatisya-kozhni-20-rokiv-bill-geyts-344404_.html.
12. Опацька С. Виживе гнучкіший: антикризовий план для університетів. URL: https://life.pravda.com.ua/columns/2020/04/16/240624/.
13. Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014 року № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
14. Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/rekomendacij-shodo-vprovadzhennya-zmishanogo-navchannya-u-zakladah-fahovoyi-peredvishoyi-ta-vishoyi-osviti.
15. Совсун І. Шість проблем української вищої освіти, які виявив карантин. URL: https://osvita.ua/vnz/74767/.
16. У КПІ створили власну платформу дистанційного навчання, де вже зареєструвалися понад 5 тис студентів. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/u-kpi-stvorili-vlasnu-platformu-distancijnogo-navchannya-de-vzhe-zareyestruvalisya-ponad-5-tis-studentiv.
17. Яким І. Вирок або нові можливості: як вища освіта в Україні живе на карантині. URL: https://dyvys.info/2020/05/29/vyrok-abo-novi-mozhlyvosti-yak-vyshha-osvita-v-ukrayini-zhyve-na-karantyni/.
18. Human Development Indicators. URL: http://hdr.undp.org/en/countries/profiles/UKR.

O. Khudoba, D. Zayats

FEATURES OF THE STATE EDUCATIONAL POLICY IMPLEMENTATION IN THE CONDITIONS OF QUARANTINE MEASURES

Summary

The article analyzes the role that institutions should play in the formation and provision of educational services in Ukraine in maintaining the health of students and at the same time maintaining the quality of higher education at the appropriate level. It is postulated that the need for change in higher education is long overdue, because traditional approaches do not work in the new realities, but the changes could be gradual, if not for the COVID-19 pandemic. The speed of response to the new situation affected the educational sphere extremely quickly and clearly, because educational institutions are among the first to need closure during mass epidemics. The importance of such a factor as academic autonomy in the implementation of quarantine measures is emphasized. The main aspects of the introducing of electronic forms of remote communication are highlighted, in particular the significant role of messengers, video conferencing, cloud storage, etc. There are already some new Ukrainian platforms for distance learning. Quarantine divided the teaching staff into two parts – those who are ready and those who are not ready for innovation. The openness of distance learning has had a positive effect on the responsibility of teachers in preparing lectures, because now their lections became more public. But there are also negative consequences: the difficulty of monitoring the educational process, demotivation of the teaching community, poor Internet connection, power outages, insufficient power of computers or mobile devices, increased fatigue of educators and students, and so on. There is an urgent need to develop students’ flexible (soft) skills, and above all, self-discipline. In addition, studying abroad has become more difficult. However, it is emphasized that although education will not return to the pre-quarantine state, it is not necessary to go to extremes and overestimate only the online (distance) learning format, but instead create an effective blended learning (combination of online and offline formats).

Keywords: covid-19; higher education system; institution of higher education; public policy; public authorities.

References

1. Bez VUZiv ta tradytsiinykh vchyteliv: yak zminytsia shkilna ta vyshcha osvita pislia karantynu (2020), available at: http://nrcu.gov.ua/news.html?newsID=93142.
2. Vyshcha osvita ta koronavirus: chy zmenshytsia kilkist abituriientiv na tli epidemii (2020), available at: https://www.slovoidilo.ua/2020/06/19/pogljad/polityka/vyshha-osvita-ta-koronavirus-chy-zmenshytsya-kilkist-abituriyentiv-tli-epidemiyi.
3. The official site of State Statistics Service of Ukraine “Zainiate naselennia za vydamy ekonomichnoi diialnosti u 2012-2019 rokakh (KVED-2010)” (2020), available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2014/rp/zn_ed/zn_ed_u/zn_ed_2013_u.htm.
4. The official site of State Statistics Service of Ukraine “Zaklady vyshchoi osvity” (2020), available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/osv_rik/osv_u/vuz_u.html.
5. Kyselova K. (2020), Yak zminytsia osvita pislia pandemii: 5 prohnoziv svitovykh ekspertiv [How education will change after the pandemic: 5 forecasts of world experts], available at: https://osvitoria.media/experience/yak-zminytsya-osvita-pislya-pandemiyi-5-prognoziv-svitovyh-ekspertiv/.
6. Kunychak O. (2020), Shcho vidbuvaietsia z osvitoiu v umovakh karantynu? [What happens to education in quarantine?], available at: https://biz.ligazakon.net/ua/analitycs/194213_shcho-vdbuvatsya-z-osvtoyu-v-umovakh-karantinu.
7. The official site of Ministry of Education and Science of Ukraine “Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrainy” (2020), available at: file:///C:/Users/User/Downloads/5e721603c49a4682965440.pdfhttps://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2020/03/11/1_9-154.pdf.
8. The official site of Ministry of Education and Science of Ukraine “Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrainy” (2020), available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2020/03/11/1_9-154.pdf.
9. The official site of Ministry of Education and Science of Ukraine “Metodychni rekomendatsii zakladam peredvyshchoi ta vyshchoi osvity z semestrovoho otsiniuvannia studentiv” (2020), available at: https://pon.org.ua/novyny/7892-metodichn-rekomendacyi-zakladam-peredvischoyi-ta-vischoyi-osvti-z-semestrovogo-ocnyuvannya-studentv.html.
10. Nikolaiev Ye. (2020), Universytet yak resurs [University as a resource], available at: https://www.skeptic.in.ua/uni-as-resource/.
11. Novi pandemii mozhut vidbuvatysia kozhni 20 rokiv (2020), available at: https://zn.ua/ukr/TECHNOLOGIES/novi-pandemiyi-mozhut-vidbuvatisya-kozhni-20-rokiv-bill-geyts-344404_.html.
12. Opatska S. (2020), Vyzhyve hnuchkishyi: antykryzovyi plan dlia universytetiv [More flexible will survive: an anti-crisis plan for universities], available at: https://life.pravda.com.ua/columns/2020/04/16/240624/.
13. The Verkhovna Rada of Ukraine (2014), The Law of Ukraine “About higher education”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
14. The official site of Ministry of Education and Science of Ukraine “Rekomendatsii shchodo vprovadzhennia zmishanoho navchannia u zakladakh fakhovoi peredvyshchoi ta vyshchoi osvity” (2020), available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/rekomendacij-shodo-vprovadzhennya-zmishanogo-navchannya-u-zakladah-fahovoyi-peredvishoyi-ta-vishoyi-osviti.
15. Sovsun I. (2020), Shist problem ukrainskoi vyshchoi osvity, yaki vyiavyv karantyn [Six problems of Ukrainian higher education identified by quarantine], available at: https://osvita.ua/vnz/74767/.
16. The official site of Ministry of Education and Science of Ukraine “U KPI stvoryly vlasnu platformu dystantsiinoho navchannia, de vzhe zareiestruvalysia ponad 5 tys studentiv” (2020), available at: https://mon.gov.ua/ua/news/u-kpi-stvorili-vlasnu-platformu-distancijnogo-navchannya-de-vzhe-zareyestruvalisya-ponad-5-tis-studentiv.
17. Yakym I. (2020), Vyrok abo novi mozhlyvosti: yak vyshcha osvita v Ukraini zhyve na karantyni [Sentence or new opportunities: how higher education in Ukraine lives in quarantine], available at: https://dyvys.info/2020/05/29/vyrok-abo-novi-mozhlyvosti-yak-vyshha-osvita-v-ukrayini-zhyve-na-karantyni/.
18. The official site of United Nations development programme “Human Development Indicators” (2020), available at: http://hdr.undp.org/en/countries/profiles/UKR.

№ 9 2020

Дата публікації: 2020-09-28

Кількість переглядів: 782

Відомості про авторів

О. В. Худоба

д. держ. упр., доцент кафедри регіонального управління та місцевого самоврядування, Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Львів, Україна

O. Khudoba

Doctor of Sciences in Public Administration, Associate Professor of the Department of Regional Management and Local Self-Government, Lviv Regional Institute for Public Administration of the National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, L’viv, Ukraine

ORCID:

0000-0001-6944-2163


Д. Д. Заяць

к. держ. упр., доцент кафедри регіонального управління та місцевого самоврядування, Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, м. Львів, Україна

D. Zayats

Ph.D in Public Administration, Associate Professor of the Department of Regional Management and Local Self-Governmen, Lviv Regional Institute for Public Administration of the National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, L’viv, Ukraine

ORCID:

0000-0003-0945-6971

Як цитувати статтю

Худоба О. В., Заяць Д. Д. Особливості реалізації державної освітньої політики в умовах запровадження карантинних заходів. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 9. – URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=2000 (дата звернення: 29.03.2024). DOI: 10.32702/2307-2156-2020.9.3

Khudoba, O. and Zayats, D. (2020), “Features of the state educational policy implementation in the conditions of quarantine measures”, Derzhavne upravlinnya: udoskonalennya ta rozvytok, [Online], vol. 9, available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=2000 (Accessed 29 Mar 2024). DOI: 10.32702/2307-2156-2020.9.3

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.