ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРИ ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ
С. Г. Овчар
DOI: 10.32702/2307-2156-2020.11.102
УДК: 336.22(075.8)
С. Г. Овчар
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРИ ВИРІШЕННІ ПРОБЛЕМ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ
Анотація
Запропоновано застосовувати систему прогресивного оподаткування, коли береться до уваги розмір сім'ї та тип одержуваних доходів. Для досягнення «найменшої сукупної жертви» він вважає за необхідне введення різних податкових преференцій при справлянні прибуткового податку - початкові знижки, які передбачають виключення мінімального доходу, рівного прожитковому мінімуму для платника податків і тих, хто знаходиться на його утриманні; скорочуються (які прагнуть до нуля) пільги-відрахування, скасовує в процесі збільшення доходу; певні знижки, що зберігаються в будь-якому випадку; податковий кредит, що дозволяє зберігати постійну суму в установленому розмірі. Визначено, що прихильники теорії економіки пропозиції, на відміну від кейнсіанців, наполягали на тому, що високі податкові ставки перешкоджають прояву підприємницької ініціативи і призводять до негативних наслідків для будь-якого платника, незалежно від того, високий або низький рівень доходів він має. Крім цього, вони так само наполягають на обов'язковому зниженні обсягу державних витрат, мотивуючи це тим, що кожна держава схильне до великих витрат, які в подальшому доводиться покривати за рахунок залучення в державний бюджет додаткових коштів, джерелом яких найчастіше стає посилення системи оподаткування. Таким чином, основа теорії економіки пропозиції - це в першу чергу вільний, самостійно розвивається ринок. Рівень податкових ставок підпорядковується загальному закону їх формування. Завдяки великій податковій базі ставки оподаткування можуть бути відносно низькими, відповідно, невелика податкова база окремих видів податків, навпаки, апріорі стимулює їх підвищення. Як високі, так і низькі податкові ставки надають відповідне вплив на бізнес-активність, перешкоджаючи припливу інвестицій, або, навпаки, значно стимулюючи його. Як вже було сказано вище, відповідно до теорії монетаризму функції держави повинні бути обмежені виключно регулюванням обсягу грошової маси, що знаходиться в обігу. При цьому допускається певне втручання в питання регулювання процентних банківських ставок і податкових ставок, але лише в тому випадку, якщо передбачається їх зниження. Основною причиною, по якій монетаристи не згодні з втручанням держави в процеси формування національного багатства, регулювання обсягів виробництва, зайнятості і цін, є та обставина, що уряд часто схильне до збільшення власних витрат, що загрожує зростанням інфляції. Економічна стабільність залежить як від регулювання знаходиться в обігу грошової маси, так і від зниження податкового тягаря і від розміру процентної ставки.
Ключові слова: прогресивне оподаткування; податкові преференції; податковий кредит; податкові ставки; податковий тягар.
Література
1.Крисоватий А.І. Теоретико-організаційні домінанти та практика реалізації податкової політики в Україні. Тернопіль: Карт-бланш, 2015. 371 с.
2. Мармуль Л.О., Романюк І.А. Фінансове забезпечення та податкові аспекти розвитку туристичної діяльності в Україні. Економічний вісник університету, Вип. 42, 2019. С. 204—210.
3. Ігнатенко М.М., Мармуль Л.О. Облік, оцінка й діагностика фінансово-економічних результатів діяльності у стратегічному менеджменті підприємств і організацій. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2017. Вип. 6 (11). URL: http:// http://www.easterneurope-ebm.in.ua/11-2017-ukr (дата звернення: 16.11.2020).
4. Геєць В. Формування дохідної частини бюджету: підсумки, проблеми, перспективи. URL: http://eip.org.ua/docs/EP_04_1_09_uk.pdf (дата звернення: 16.11.2020).
5. Ігнатенко М.М. Формування інформаційної безпеки підприємств і організацій в умовах автоматизації обліку та фінансової звітності. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2017. № 4 (40). С. 84—88.
6. Чугунов І.Я., Пасічний М.Д. Фінансова політика України в умовах глобалізації економіки. Вісник КНТЕУ. 2016. № 5. С. 5—18.
7. Романюта Е. Моніторинг рівня податкового навантаження в Україні та країнах ЄС. Світ фінансів. 2017. № 2 (51). С. 128—138.
8. Marmul L.O., Ignatenko M.M., Ushakov D.S., Kuchyn S.P. Transformation of approaches to determine influence factors in the economic development models. International Journal of Economics & Business Administration, vol. VII, iss. 2. 2019. pp. 290—301.
9. Демченко Т.М. Податкова політика як інструмент регулювання відтворювального процесу. Актуальні проблеми економіки. 2012. № 2 (32). С. 69—75.
10. Ihnatenko M., Sarapina O., Sakun A., Marmul L., Pylypenko K. Models of implementation of enterprises in agricultural green tourism in European countries and assessment of their efficiency. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 2019, no. 8 (12), pp. 337—340.
11. Sievidova I. et al. Optimizing the strategy of activities using numerical methods for determining equilibrium. Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies, no. 6 (4 (102)), 2019. pp. 47—56.
S. Ovchar
STATE REGULATION IN SOLVING PROBLEMS OF TAXATION AND STATE TAX POLICY
Summary
It is proposed to apply the system of progressive taxation, taking into account the size of the family and the type of income. To achieve the "lowest aggregate sacrifice", he considers it necessary to introduce various tax preferences when collecting income tax - initial discounts, which exclude the minimum income equal to the subsistence level for the taxpayer and those who are dependent on him; reduced (tending to zero) benefits-deductions, cancels in the process of increasing income; certain discounts that are maintained in any case; tax credit, which allows you to keep a fixed amount in the prescribed amount. Proponents of supply-side economics, unlike Keynesians, have argued that high tax rates hinder entrepreneurial initiative and have negative consequences for any taxpayer, whether they have a high or low income. In addition, they also insist on the mandatory reduction of public spending, citing the fact that each state is prone to high costs, which in the future have to cover by attracting additional funds to the state budget, the source of which is often the strengthening of the tax system. Thus, the basis of the theory of supply economics - is primarily a free, self-developing market. The level of tax rates is subject to the general law of their formation. Due to the large tax base, tax rates can be relatively low, respectively, a small tax base of certain types of taxes, on the contrary, a priori stimulates their increase. Both high and low tax rates have a corresponding effect on business activity, preventing the inflow of investment, or, conversely, significantly stimulate it. As mentioned above, according to the theory of monetarism, the functions of the state should be limited solely by regulating the amount of money in circulation. At the same time, some interference in the regulation of bank interest rates and tax rates is allowed, but only if their reduction is envisaged. The main reason why monetarists do not agree with state intervention in the processes of national wealth formation, regulation of production, employment and prices, is the fact that the government is often inclined to increase its own costs, which threatens to increase inflation. Economic stability depends both on the regulation of the money supply in circulation and on the reduction of the tax burden and the size of the interest rate.
Keywords: progressive taxation; tax preferences; tax credit; tax rates; tax burden.
References
1. Krysovatyy, A.I. (2015), Teoretyko-orhanizatsiyni dominanty ta praktyka realizatsiyi podatkovoyi polityky v Ukrayini [Theoretical and organizational dominants and practice of tax policy implementation in Ukraine], Kart-blansh, Ternopil', Ukraine.
2. Marmul', L.O. and Romaniuk, I.A. (2019), "Financial support and tax aspects of tourism development in Ukraine", Ekonomichnyy visnyk universytetu, vol. 42, pp. 204—210.
3. Ihnatenko, M.M. and Marmul', L.O. (2017), "Accounting, evaluation and diagnosis of financial and economic results of activities in the strategic management of enterprises and organizations". Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya. vol. 6 (11). available at: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/11-2017-ukr (Accessed 16 November 2020).
4. Heyets', V. (2009), "Formation of the revenue side of the budget: results, problems, prospects", available at: http://eip.org.ua/docs/EP_04_1_09_uk.pdf (Accessed 16 November 2020).
5. Ihnatenko, M.M. (2017), "Formation of information security of enterprises and organizations in terms of automation of accounting and financial reporting", Visnyk Berdyans'koho universytetu menedzhmentu i biznesu, vol. 4 (40), pp. 84—88.
6. Chuhunov, I.Yа. and Pasichnyy, M.D. (2016), "Financial policy of Ukraine in the conditions of economic globalization". Visnyk KNTEU, vol. 5, pp. 5—18.
7. Romanyuta, E. (2017), "Monitoring the level of tax burden in Ukraine and EU countries", Svit finansiv, vol. 2 (51), pp. 128—138.
8. Marmul, L.O. Ignatenko, M.M. Ushakov, D.S. and Kuchyn, S.P. (2019), "Transformation of approaches to determine influence factors in the economic development models", International Journal of Economics & Business Administration, vol. VII, no. 2, pp. 290—301.
9. Demchenko, T.M. (2012), "Tax policy as a tool to regulate the reproduction process", Aktual'ni problemy ekonomiky, vol. 2 (32), pp. 69—75.
10. Ihnatenko, M. Sarapina, O. Sakun, A. Marmul, L. and Pylypenko, K. (2019), "Models of implementation of enterprises in agricultural green tourism in European countries and assessment of their efficiency", International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, no. 8 (12), pp. 337—340.
11. Sievidova, I. et al. (2019), "Optimizing the strategy of activities using numerical methods for determining equilibrium", Eastern-European Journal Of Enterprise Technologies, no. 6 (4 (102)), pp. 47—56.
№ 11 2020
Дата публікації: 2020-11-27
Кількість переглядів: 563