DOI: 10.32702/2307-2156-2020.11.30
УДК: 354
Р. В. Палагусинець
УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ДИПЛОМАТИЧНОЇ СЛУЖБИ, ЯК СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ
Анотація
Останнім часом технології та інновації набувають все більшого значення у всьому світі. Отже, роль знань як основної одиниці багатства залежала від творчих здібностей, досвіду та навичок людей для отримання нових знань. Сформовані знання та їх взаємодія з людиною (представленим людським досвідом), цінностями, переконаннями та навичками зараз є одним з найбільш ефективних, впливових та прийнятих елементів у процесі управління організацією. Знання розглядаються як ключовий стратегічний ресурс для стабільності, зростання та вдосконалення організації. Інституції прагнуть до вдосконалення ефективних стратегій, що вивчають можливості на міжнародній арені завдяки своїй здатності використовувати наявні ресурси. У досягненні цієї мети ефективність діяльності дипломатичної служби залежить не стільки від матеріальних ресурсів, скільки від нематеріальних ресурсів, таких як ефективне управління кадрами та розвиток інтелектуального капіталу.
Значна кількість розглянутих досліджень підтверджують взаємозв'язок між інтелектуальним капіталом та управлінням знаннями та їх впливом на ефективність організації; однак ці дослідження не враховували роль, яку відіграє інфраструктура управління знаннями у підтримці та розвитку процесів управління знаннями та накопиченні інтелектуального капіталу.
У роботі проведено розгорнутий огляд теми управління розвитком людського капіталу дипломатичної служби. Проведено аналіз теоретичних аспектів визначення понять людського капіталу та його місце у структурі формування інтелектуального капіталу. Розглянуто специфічні особливості дипломатії, які мають негативний вплив на впровадження методів управління розвитком людського капіталу. Проведено огляд методик, які можна адаптувати з бізнес середовища та використати для управління розвитком людського капіталу у дипломатичній сфері. Сформовано інтегровану модель управління розвитком людського капіталу, яка відображає вплив інфраструктурних складових моделі управління розвитком людського капіталу на процеси та ефективність управління при формуванні інтелектуального капіталу дипломатичної служби.
Ключові слова: інтелектуальний капітал; людський капітал; управління; дипломатична служба; пабліцитний капітал.
Література
1. Кравченко М.С. Запровадження закордонного досвіду управління розвитком інтелектуального капіталу державних службовців. Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property. 2018. № 17. С. 63-67.
2. Ковтуненко К.В. Сутність та роль інтелектуального капіталу. Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. 2013. №1(1). С. 61-65.
3. Mehralian G., Nazari J. A., Akhavan P., Rasekh H. R. Exploring the relationship between the knowledge creation process and intellectual capital in the pharmaceutical industry. The Learning Organization. 2014. № 21(4), P. 258-273. https://doi.org/10.1108/TLO-07-2013-0032
4. Hussinki H., Ritala, P. Vanhala M., Kianto A. Intellectual capital, knowledge management practices and firm performance. Journal of Intellectual Capital. 2017. № 18(4), P. 904-922. https://doi.org/10.1108/JIC-11-2016- 0116
5. Seleim A., Khalil O. Understanding the knowledge management-intellectual capital relationship: A two-way analysis. Journal of Intellectual Capital. 2011. № 12(4), P. 586-614. https://doi.org/10.1108/14691931111181742
6. Wang Z., Wang N., Liang, H. Knowledge sharing, intellectual capital and firm performance. Management Decision. 2014. № 52(2), P. 230-258. https://doi.org/10.1108/MD-02-2013-0064
7. Ramadan B., Dahiyat S., Bontis N., Al-dalahmeh M. Intellectual capital, knowledge management and social capital within the ICT sector in Jordan. Journal of Intellectual Capital. 2017. 18(2), № 437-462. https://doi.org/10.1108/JIC-06-2016-0067
8. Ящук Т.А. Cутність концепції людського капіталу. Cталий розвиток економіки. 2013. № 4. C. 71-75.
9. Мельник Л.Г. Экономика информации и информационные системы предприятия : учебн. пособ. Сумы: ИТД “Университетская книга”, 2004. 400 с.
10. Иноземцев В.Л. За пределами экономического общества. Постиндустриальные теории и постэкономические тенденции в современном мире. Москва, 1988. 640 с.
11. Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент: підручник. Суми: ВТД Університетська книга, 2010. 334 с.
12. Ілляшенко С.М. Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком. Суми: ТОВ “Друкарський дім “Папірус”, 2011. 644 с.
13. Деревянко В.М. Інтелектуальний капітал як фактор розвитку національної економіки: дис. …к-та ек. наук: 08.00.03/ Ірпінь, 2019.
14. Лич В.М. Місце людського капіталу у здійсненні стратегії ефективного розвитку та забезпеченні конкурентоспроможності національної економіки. Людський капітал України: стан, проблеми, перспективи відтворення : у 2 ч. : Ч. II. Київ: КНУБА, 2009. 236 с.
15. Тарасов В. Как господин Дик «раскручивает» имиджи. Профессиональный научно-популярный журнал «PR-диалог». 2000. № 4(9). URL: http://www.tarasov.ru/school/publications/a16.html (дата звернення: 05.09.2020).
16. Knowledge Management, Encyclopaedia of the New Economy. 1998. 191с.
R. Palahusynets
MANAGEMENT OF HUMAN CAPITAL DEVELOPMENT OF THE DIPLOMATIC SERVICE, AS A COMPONENT OF FORMATION OF INTELLECTUAL CAPITAL
Summary
Recently, technology and innovation have become increasingly important around the world. Thus, the role of knowledge as the basic unit of wealth depended on the creative abilities, experience and skills of people to acquire new knowledge. Formed knowledge and their interaction with the person (represented by human experience), values, beliefs and skills are now one of the most effective, influential and accepted elements in the management of the organization. Knowledge is seen as a key strategic resource for the stability, growth and improvement of the organization. Institutions seek to improve effective strategies that explore opportunities in the international arena through their ability to use available resources. In achieving this goal, the effectiveness of the diplomatic service depends not so much on material resources as on intangible resources, such as effective human resource management and the development of intellectual capital.
A significant amount of research confirms the relationship between intellectual capital and knowledge management and their impact on the effectiveness of the organization; however, these studies did not take into account the role played by the knowledge management infrastructure in supporting and developing knowledge management processes and the accumulation of intellectual capital.
The paper provides an in-depth review of the topic of human capital development management of the diplomatic service. The analysis of theoretical aspects of definition of concepts of human capital and its place in structure of formation of intellectual capital is carried out. The specific features of diplomacy, which have a negative impact on the implementation of methods of managing human capital development, are considered. An overview of methods that can be adapted from the business environment and used to manage human capital development in the diplomatic sphere. An integrated model of human capital development management has been formed, which reflects the influence of infrastructural components of the human capital development management model on the processes and management efficiency in the formation of the intellectual capital of the diplomatic service.
Keywords: intellectual capital; human capital; management; diplomatic service; public capital.
References
1. Kravchenko, M.S. (2018), "Introduction of foreign experience in managing the development of intellectual capital of civil servants", Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property, vol. 17, pp. 63-67.
2. Kovtunenko, K.V. (2013), "The essence and role of intellectual capital", Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, vol. 1(1), pp. 61-65.
3. Mehralian, G. Nazari, J. A. Akhavan, P. and Rasekh, H. R. (2014), "Exploring the relationship between the knowledge creation process and intellectual capital in the pharmaceutical industry", The Learning Organization, vol. 21(4), pp. 258-273. https://doi.org/10.1108/TLO-07-2013-0032
4. Hussinki, H. Ritala, P. Vanhala, M. and Kianto, A. (2017), "Intellectual capital, knowledge management practices and firm performance", Journal of Intellectual Capital, vol. 18(4), pp. 904-922. https://doi.org/10.1108/JIC-11-2016- 0116
5. Seleim, A. and Khalil, O. (2011), "Understanding the knowledge management-intellectual capital relationship: A two-way analysis", Journal of Intellectual Capital, vol. 12(4), pp. 586-614. https://doi.org/10.1108/14691931111181742
6. Wang, Z. Wang, N. and Liang, H. (2014), "Knowledge sharing, intellectual capital and firm performance", Management Decision, vol. 52(2), pp. 230-258. https://doi.org/10.1108/MD-02-2013-0064
7. Ramadan, B. Dahiyat, S. Bontis, N. and Al-dalahmeh, M. (2017), "Intellectual capital, knowledge management and social capital within the ICT sector in Jordan", Journal of Intellectual Capital, vol. 18(2), pp. 437-462. https://doi.org/10.1108/JIC-06-2016-0067
8. Yashchuk, T.A. (2013), "The essence of the concept of human capital", Ctalyi rozvytok ekonomiky, vol. 4, pp. 71-75.
9. Mel'nik, L.G. (2004), Jekonomika informacii i informacionnye sistemy predprijatija : uchebn. posob. [Economics of information and information systems of the enterprise: textbook], ITD “Universitetskaja kniga”, Sumy, Ukraine, P. 400.
10. Inozemcev, V.L. (1988), Za predelami jekonomicheskogo obshhestva. Postindustrial'nye teorii i postjekonomicheskie tendencii v sovremennom mire [Outside the economic society. Postindustrial theories and post-economic trends in the modern world], Moscow, Russia, P. 640.
11. Illiashenko, S. M. (2010), Innovatsiinyi menedzhment: pidruchnyk [Innovation management: a textbook], VTD Universytetska knyha, Sumy, Ukraine, P. 334.
12. Illiashenko, S.M. (2011), Problemy i perspektyvy rynkovo-oriientovanoho upravlinnia innovatsiinym rozvytkom [Problems and prospects of market-oriented management of innovative development], TOV “Drukarskyi dim “Papirus”, Sumy, Ukraine, P.644.
13. Derevianko, V.M. (2019), "Intellectual capital as a factor in the development of the national economy", Abstract of Ph.D. dissertation, 08.00.03, Irpin,Ukraine.
14. Lych, V.M. (2009), Mistse liudskoho kapitalu u zdiisnenni stratehii efektyvnoho rozvytku ta zabezpechenni konkurentospromozhnosti natsionalnoi ekonomiky. Liudskyi kapital Ukrainy: stan, problemy, perspektyvy vidtvorennia [The place of human capital in the implementation of the strategy of effective development and ensuring the competitiveness of the national economy. Human capital of Ukraine: state, problems, prospects of reproduction], Part. II. KNUBA, Kyiv, Ukraine, P. 236.
15. Tarasov, V. (2000), "How Mister Dick "spins" images", Professional'nyj nauchno-populjarnyj zhurnal «PR-dialog», vol. 4(9), available at: http://www.tarasov.ru/school/publications/a16.html (Accessed 05 Sept 2020).
16. Knowledge Management, Encyclopaedia of the New Economy. 1998. 191p.
№ 11 2020
Дата публікації: 2020-11-27
Кількість переглядів: 821