DOI: 10.32702/2307-2156-2020.4.150
УДК: 351.21
К. О. Чернокалова
РОЛЬ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ У СТАНОВЛЕННІ ТА ФУНКЦІОНУВАННІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА
Анотація
Розглядаються основні засади формування громадянського суспільства в Україні, аналізується взаємодія державної влади з інститутами громадянського суспільства. Досліджуються процеси перетворення неформальних інституцій в офіційні організації, що дає змогу державі більш ефективно комунікувати з суспільством. Висвітлюються основні шляхи побудови української моделі взаємодії громадянського суспільства і держави. Продемонстрована побудова громадянського суспільства, яка потребує перегляду підходів та участі держави у цих процесах. Визначені шляхи формування якісно нової та ефективної системи комунікаційних механізмів. Проаналізована державна політика сприяння розвитку громадянського суспільства більш системного й послідовного характеру, що також характеризує діяльність українського законодавця, спрямовану на створення необхідних умов для вільної самореалізації громадян і самоврядних громадських об’єднань, встановлення відкритих, партнерських відносин між ними та органами влади.
Ключові слова: інститути громадянського суспільства; соціальний контроль; громадські організації; соціальні комунікації; механізми державного управління.
Література
1. Виноградова Н. Захист основних політичних прав і свобод людини і громадянина в умовах розвитку громадянського суспільства в Україні // Публічне адміністрування: теорія та практика: Електронний збірник наукових праць. – 2015. – № 1 (13) [Ел. ресурс] – Режим доступу: http://www.dbuapa.dp.ua/zbirnik/2015-01%2813%29/index.html. Електронне фахове видання.
2. Громадянське суспільство України: сучасні практики та виклики розвитку : аналіт. доповідь / [Яблонський В. М., Андріученко Т. В., Бекешкіна І. Е. та ін.] ; за заг. ред. О. А. Корнієвського, Ю. А. Тищенко , В. М. Яблонського. – К. : НІСД, 2018. – 128 с.
3. Зимогляд В. Я. Інституціоналізація громадянського суспільства в Україні як політична проблема / В. Я. Зимогляд // Вісник Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія : зб. наук. пр. - Х. : Право, 2012. - 2012. №1(11). - С. 234-242.
4. Крицкалюк Н.І. Інституалізація громадянського суспільства як основний критерій демократичного розвитку / Н.І. Крицкалюк // Вісник КНУТШ. Філософія. Політологія, 2014. – Вип. 1(115). – С. 61–64.
5. Михненко А. М. Інституалізація суспільного розвитку : навч. посіб. / А. М. Михненко, Е. М. Макаренко, Н. Г. Макаренко. - К. : НАДУ, 2011. - 292 с
6. Переходов В.А. Социальный контроль над государственной властью: за и против // Известия Саратов. ун-та. Новая сер. Сер.: Социология. Политология. 2013. Т. 13, № 2. С. 31-36.
7. Івашина С.Ю. Соціалізація економіки як тенденція суспільного розвитку: монографія. – Дніпро: Університет митної справи та фінансів, 2017. – 252с.
8. Літовченко Б.В. Гуманізація менеджменту у глобальному середовищі: монографія / Б.В. Літовченко. – Дніпро: ЛІРА, 2017. – 268 с.
9. http://www.niss.gov.ua/doslidzhennya/naukovi-vidannya/analitichni-dopovidi/gromadyanske-suspilstvo-ukraini-suchasni
K. Chernokalova
THE ROLE OF PUBLIC ADMINISTRATION MECHANISMS IN THE FORMATION AND FUNCTIONING OF CIVIL SOCIETY
Summary
In the article the basic principles of formation of civil society in Ukraine are considered and the interaction of government with the institutions of civil society is analyzed. Processes of transformation of informal institutions into official organizations, which enables the state to communicate with society more effectively, are investigated.
The main ways of building the Ukrainian model of interaction between the civil society and the state are considered. The civil society building that requires rethinking of approaches and state involvement in these processes is demonstrated. The ways of formation of a qualitatively new and effective system of communication mechanisms are determined. The state policy of promoting the civil society development in a more systematic and consistent manner is analyzed. It also characterizes the activity of the Ukrainian legislator aimed at creating the necessary conditions for free self-realization of citizens and self-governing public associations, establishment of open partnership relations between them and authorities: enhancing the political culture of the population; disseminating knowledge about civil society and the organizations representing it; popularization of civil society structures among young people, highlighting the positive aspects of their activities; creating new opportunities for citizen participation in the management of public affairs; intensification of the process of divestiture of all spheres of public life, formation of civil society institutions (charitable foundations, consumer societies, interest clubs, societies, associations, etc.); development of various forms of social self-government and amateur activity; improving the financial viability of the third sector organizations; developing effective mechanisms for cooperation between civil society organizations and government bodies, etc. A comparative analysis of the views of modern researchers on the problem of becoming the civil society is conducted and some recommendations have been developed to improve results for the effectiveness of the civil society institutions.
Keywords: institutes of civil society; social control; public organizations; social communications; mechanisms of public administration.
References
1. Vynohradova, N. (2015), "Protection of Fundamental Political Rights and Freedoms of Man and Citizen in the Conditions of Civil Society Development in Ukraine", Publichne administruvannia: teoriia ta praktyka: Elektronnyi zbirnyk naukovykh prats, vol. 1 (13), [Online], available at: http://www.dbuapa.dp.ua/zbirnik/2015-01%2813%29/index.html (Accessed 14 March 2020).
2. Yablonskyi, V. M. Andriuchenko, T. V. Bekeshkina, I. E. and others (2018), Hromadianske suspilstvo Ukrainy: suchasni praktyky ta vyklyky rozvytku: analit. dopovid [Civil Society of Ukraine: Current Practices and Challenges of Development: An Analytical Report], NISD, Kyiv, Ukraine, P. 128.
3. Zymohliad, V. Ya. (2012), "Institutionalization of Civil Society in Ukraine as a Political Problem", Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy im. Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia: zb. nauk. pr., vol. 1(11), pp. 234-242.
4. Krytskaliuk, N.I. (2014), "Institutionalization of Civil Society as a Main Criterion for Democratic Development", Visnyk KNUTSh. Filosofiia. Politolohiia, vol. 1(115), pp. 61–64.
5. Mykhnenko, A. M. Makarenko, E. M. and Makarenko, N. H. (2011), Instytualizatsiia suspilnoho rozvytku [The Institutionalization of Social Development], NADU, Kyiv, Ukraine, P. 292.
6. Perehodov, V.A. (2013), "Social control over state power: pros and cons", Izvestija Saratov. un-ta. Novaja ser. Ser.: Sociologija. Politologija, vol. 13, issue 2, pp. 31-36.
7. Ivashyna, S.Yu. (2017), Sotsializatsiia ekonomiky yak tendentsiia suspilnoho rozvytku: monohrafiia [Socialization of the economy as a tendency of social development], Universytet mytnoi spravy ta finansiv, Dnipro, Ukraine, P. 252.
8. Litovchenko, B.V. (2017), Humanizatsiia menedzhmentu u hlobalnomu seredovyshchi: monohrafiia [The humanization of management in a global environment], LIRA, Dnipro, Ukraine, P. 268.
9. http://www.niss.gov.ua/doslidzhennya/naukovi-vidannya/analitichni-dopovidi/gromadyanske-suspilstvo-ukraini-suchasni
№ 4 2020
Дата публікації: 2020-04-30
Кількість переглядів: 949