DOI: 10.32702/2307-2156-2020.3.3
УДК: 336.148.477
Л. М. Васільєва, Н. В. Дацій, В. П. Залізнюк
ЕФЕКТИВНІСТЬ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ В СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
Анотація
Зазначено, що основним критерієм визначення ефективності як кінцевого результату є сукупність об'єктивних наслідків фінансового контролю. Появі такого результату сприяє наявність знань про зміст діяльності контролюючого органу, про реакцію суб'єкта контролю на його дії, про зміни в управлінській діяльності, що відбуваються під впливом контролю. Важливе значення в даному аспекті має врахування практичних наслідків контролю в управлінській діяльності, враховуючи, що під ефективністю розуміється досягнення позитивного результату не всіма методами, а тільки тими, які є наслідком контролю.
Визначено, що ефективність фінансового контролю передбачає подвійне тлумачення: з одного боку ефективність використання бюджетних коштів, з іншого - ефективність методів фінансового контролю в системі державного управління. Основним критерієм визначення ефективності як кінцевого результату є сукупність об'єктивних наслідків фінансового контролю. Появі такого результату сприяє наявність знань про зміст діяльності контролюючого органу, про реакцію суб'єкта контролю на його дії, про зміни в управлінській діяльності, що відбуваються під впливом контролю. Важливе значення в даному аспекті має врахування практичних наслідків контролю в управлінській діяльності, враховуючи, що під ефективністю розуміється досягнення позитивного результату не всіма методами, а тільки тими, які є наслідком контролю.
Зазначено, що загальною метою єдиного механізму фінансового контролю в системі державного управління є забезпечення чіткого, безперебійного функціонування кожного органу управління, кожної посадової особи, апарату державного управління в цілому на основі дотримання законодавства, що визначає їх завдання, функції та правомочності.
Ключові слова: ефективність; державне управління; механізми; фінансовий контроль; фінансова сфера.
Література
1. Гаруст Ю.В., Горошко Д.О. Правовий механізм удосконалення державного контролю за суб’єктами управління фінансовою системою України. Правові горизонти. 2019. Випуск 14 (27). С. 55-59.
2. Микитюк І. Основні вимоги до побудови єдиної системи державного фінансового контролю. Світ фінансів. Випуск 2 (7). 2006. С.109-113.
3. Піхоцький В.Ф. Система державного фінансового контролю в Україні: концептуальні засади теорії та практики: монографія. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2014. 336 с.
4. Симоненко В.К., Барановський О.І., Петренко П.С. Основи єдиної системи державного фінансового контролю в Україні (макроекономічний аспект): монографія. К.: Знання України, 2006. 280 с.
5. Шевченко Н.В. Критерії та показники оцінки ефективності державного фінансового контролю. Облік і фінанси АПК: бухгалтерський портал. URL: http://magazine.faaf.org.ua/kriterii-ta-pokazniki-ocinki-efektivnosti-derzhavnogo-finansovogo-kontrolyu.html
6. Шевчук О. А. Система державного фінансового контролю: формування та розвиток в Україні : монографія. Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2016. 378 с.
L. Vasilieva, N. Datsii, V. Zalizniuk
EFFICIENCY OF FINANCIAL CONTROL IN THE PUBLIC GOVERNANCE SYSTEM
Summary
The organization of financial control in the system of public administration reflects the general principles of public administration as a system and is the beginning of unifying administrative and management resources in solving the main task - to take into account the whole range of factors that determine the effectiveness of the activity of the controlling body in interaction with its accountable economic and economic entities.
It is noted that the main criterion for determining efficiency as the end result is a set of objective consequences of financial control. The emergence of such a result is facilitated by the presence of knowledge about the content of the activity of the controlling body, the reaction of the subject of control to its actions, about changes in management activities that occur under the influence of control. It is important in this aspect to take into account the practical consequences of control in management, given that efficiency is understood to achieve a positive result, not by all methods, but only by those that result from control.
It is determined that the effectiveness of financial control implies a double interpretation: on the one hand, the efficiency of the use of budgetary funds, on the other - the effectiveness of methods of financial control in the public administration. The main criterion for determining performance as the end result is a set of objective effects of financial control. The emergence of such a result is facilitated by the presence of knowledge about the content of the activity of the controlling body, the reaction of the subject of control to its actions, about changes in management activities that occur under the influence of control. It is important in this aspect to take into account the practical consequences of control in management, given that efficiency is understood to achieve a positive result, not by all methods, but only by those that result from control.
It is stated that the overall purpose of the single mechanism of financial control in the public administration system is to ensure the clear, uninterrupted functioning of each management body, every official, the public administration apparatus as a whole on the basis of compliance with the law defining their tasks, functions and competencies.
Keywords: efficiency; public administration; mechanisms; financial control; financial sphere.
References
1. Garust, Y.V. and Goroshko, D.O. (2019), “Legal mechanism for improving state control over the subjects of management of the financial system of Ukraine”, Pravovi horyzonty. vol. 14 (27), pp. 55-59.
2. Mykytyuk, I. (2006), “Basic requirements for building a unified system of state financial control”, Svit finansiv. vol. 2(7), pp. 109-113.
3. Pikhotsky, V.F. (2014), Systema derzhavnoho finansovoho kontrolyu v Ukrayini: kontseptual’ni zasady teoriyi ta praktyky: monohrafiya. [Public Financial Control System in Ukraine: Conceptual Foundations of Theory and Practice], Vydavnytstvo NU «L'vivs'ka politekhnika», L’viv, Ukraine.
4. Symonenko, V.K. Baranovsky, O.I. and Petrenko, P.S. (2006), Osnovy yedynoyi systemy derzhavnoho finansovoho kontrolyu v Ukrayini (makroekonomichnyy aspekt). [Fundamentals of a unified system of state financial control in Ukraine (macroeconomic aspect)], Znannia Ukrainy, Kyiv, Ukraine.
5. Shevchenko, N.V. (2011), “Criteria and indicators for assessing the effectiveness of public financial control”, Oblik i finansy APK: bukhhalters’kyy portal, available at: http://magazine.faaf.org.ua/kriterii-ta-pokazniki-ocinki-efektivnosti-derzhavnogo-finansovogo-kontrolyu.html (Accessed 28 Feb 2020).
6. Shevchuk, O.A. (2016), Systema derzhavnoho finansovoho kontroliu: formuvannia ta rozvytok v Ukraini [System of state financial control: formation and development in Ukraine], Un-t DFS Ukrainy, Irpin, Ukraine.
№ 3 2020
Дата публікації: 2020-03-27
Кількість переглядів: 1086