DOI: 10.32702/2307-2156-2019.8.22
УДК: 351
В. Г. Корнієнко
СПЕЦИФІКА ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТІЙКОГО ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА
Анотація
Проведено теоретичний аналіз специфіки державної політики щодо забезпечення стійкого еколого-економічного розвитку суспільства. Враховуючи проблеми, якими визначаються диспропорції в соціальному, економічному та екологічному розвитку, необхідність врахування певних соціально-екологічних складових стійкого зростання економіки, обґрунтованим є специфічне втручання держави, що вимагає інституційних змін та неодмінного переосмислення цінностей. В сфері еколого-економічних систем державне управління повинно бути невід'ємною і природною часткою існуючої інституційно-правової системи, якою формується економічне зростання виробництв при використанні екологічного середовища та природних ресурсів. Важливе значення при цьому має розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади та центральними органами влади.
Ключові слова: державна політика; державне управління; еколого-економічна система; стійкий розвиток; суспільство.
Література
1. Гречановская И. Г. Экономико-экологическое регулирование предпринимательской деятельности: монография. Одесса : АОЗТ ИРЭНТТ, 1997. с.182.
2. Декларация Рио-де-Жанейро по окружающей среде и развитию от 14.07.1992. Международное публичное право : сборник документов. Москва: БЕК, 1996. Т. 2. С. 135-138.
3. Закон України «Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року» від 21 грудня 2010 року № 2818. Відомості Верховної Ради України. 2011. № 26. ст.218.
4. Карташов Є.Г. Державне управління стійкістю регіональних еколого-економічних систем: теорія, методологія, практика : монографія. Київ: ТОВ "ДКС-Центр", 2015. с.378.
5. Карташов Є.Г. Інвестиційна складова в процесі формування механізмів державного управління стійкістю регіональних еколого-економічних систем. Менеджер: Вісник Донецького державного університету управління. 2014. № 2(68). С. 55-60.
6. Коваленко Г. Соціально-екологічні проблеми сьогодення. Соціальний захист. 2001. № 3. С. 54-57.
7. Козаков В. М. Соціально-ціннісні засади державного управління в Україні : монографія. Київ : Вид-во НАДУ, 2007. с.84.
8. Лобановская О., Швебс Г. Формирование экологического сознания и ноосферного общества. Экология. 2001. № 1. С. 16-18.
9. Миколаш Я., Питтерман Л. Управление охраной окружающей среды : монография. Москва: Прогресс, 1983. с.239.
10. Нешик С. Сучасний стан природного середовища в Україні. Управління сучасним містом. 2004. № 1/1-3(13). С.67–72.
11. Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України. URL: http://old.mon.gov.ua/images/files/.../koncepcia.doc.
12. Буркинский Б. В., Ковалева Н. Г., Розмарина А. Л.Проблемы инвестиционного менеджмента в природоохранной деятельности : монографія. Одесса : ИПРЭЭИ НАН Украины, 2001. с.231.
13. Реймерс Н. Ф. Экология (теория, законы, правила, принципы и гипотезы) : монография. Москва: Россия молодая, 1994. с.367.
14. Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національного плану дій з охорони навколишнього природного середовища на 2011-2015 роки» від 25 травня 2011 р. №577. URL: http://zakon4.rada.gov.ua.
15. Рубцов В. Інструментальне забезпечення регіональної політики. Інститути та інструменти розвитку територій на шляху до європейських принципів. Київ: Центр Ін-т Схід-Захід, 2001. С. 41-65.
16. Тимченко И. Е. Управление эколого-экономическими системами: монография. Севастополь: Б.И., 1999. с.178.
17. Хвесик Ю. М. Про екологічні податки і плату за землю. Регіональна економіка. 2002. № 3. С. 235-240.
18. Цыкало А., Чёрная Т. Основы экологической культуры. Одесса : ОГЭУ, 2001. Ч.1. с.100.
19. Шимова О. С. Политика природопользования как фактор устойчивого развития среды. Проблемы управления. 2001. № 1. С. 51-56.
Vyacheslav Kornienko
SPECIFICITY OF STATE POLICY FOR SUSTAINABLE ECOLOGICAL AND ECONOMIC DEVELOPMENT OF THE SOCIETY
Summary
Theoretical analysis of the specifics of the state policy for ensuring sustainable ecological and economic development of the society is carried out. It is shown that with increasing dangers of civilization scale combined with the progress of modern society, the instability and diversification of economic, social and environmental components of progress, the inability of the usual economic mechanisms based on cost and utility, - exacerbated the contradictions. This may indicate a divergence of ideas of modern science about the dynamism of reality and directions of sustainable social development.
Social, economic, and environmental problems are urgent for Ukraine and its regions, which are undergoing dramatic changes in industrial relations. There are no effective mechanisms for the rational use of technical, scientific, and natural potentials. The reform of the structure and the inefficiency of the economy have led to an increase in the negative impact on the environment. Most fixed assets in Ukraine do not meet environmental requirements
Given the problems that determine the disparities in social, economic and environmental development, the need to take into account certain socio-ecological components of sustainable economic growth, the specific intervention of the state is justified, which requires institutional changes and inevitable rethinking of values. In the field of ecological and economic systems, public administration should be an integral and natural part of the existing institutional and legal system, which shapes the economic growth of industries using the environment and natural resources. Important is the division of powers between local self-government bodies, local executive authorities and central authorities.
Keywords: public policy; public administration; ecological and economic system; sustainable development; society.
References
1. Grechanovskaja I. G. (1997), Jekonomiko-jekologicheskoe regulirovanie predprinimatel'skoj dejatel'nosti [Economic and environmental regulation of entrepreneurial activity], AOZT IRJeNTT, Odessa, Ukraine.
2. (1996), “Rio De Janeiro Declaration on Environment and Development of 07.14.1992”, Mezhdunarodnoe publichnoe pravo : sbornik dokumentov, BEK, T. 2, pp. 135–138.
3. The Verkhovna Rada of Ukraine (2011), The Law of Ukraine “On the Fundamental Principles (Strategy) of the State Environmental Policy of Ukraine for the Period up to 2020”, Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, vol. 26, st.218.
4. Kartashov Ye.H. (2015) Derzhavne upravlinnia stijkistiu rehional'nykh ekoloho-ekonomichnykh system: teoriia, metodolohiia, praktyka [State Management of Sustainability of Regional Ecological and Economic Systems: Theory, Methodology, Practice] TOV "DKS-Tsentr", Kyiv, Ukraine.
5. Kartashov Ye.H. (2014), “Investment component in the process of formation of mechanisms of state management of sustainability of regional ecological and economic systems”, Menedzher: Visnyk Donets'koho derzhavnoho universytetu upravlinnia, vol. 2 (68), pp. 55-60.
6. Kovalenko H. (2001), “Socio-ecological problems of today”, Sotsial'nyj zakhyst, vol. 3, pp. 54–57.
7. Kozakov V. M. (2007), Sotsial'no–tsinnisni zasady derzhavnoho upravlinnia v Ukraini [Socio-value principles of public administration in Ukraine], Vyd-vo NADU, Kyiv, Ukraine.
8. Lobanovskaja O. I. and Shvebs G. (2001), “Formation of environmental consciousness and noospheric society”, Jekologija, vol. 1, pp. 16–18.
9. Mikolash Ja. and Pitterman L. (1983), Upravlenie ohranoj okruzhajushhej sredy [Management of environmental protection], Progress, Moscow, Russian Federation.
10. Neshyk S. (2004), “The current state of the natural environment in Ukraine”, Upravlinnia suchasnym mistom, vol. 1/1 – 3 (13), pp. 67–72.
11. Ofitsijnyj veb-sajt Ministerstva osvity i nauky Ukrainy: [Online], available at: old.mon.gov.ua/images/files/.../koncepcia.doc
12. Burkinskij B. V., Kovaleva N. G., and Rozmarina A. L. (2001), Problemy investicionnogo menedzhmenta v prirodoohrannoj dejatel'nosti [Problems of investment management in environmental protection], IPRJeJeI NAN Ukrainy, Odessa, Ukraine.
13. Rejmers N. F. (1994), Jekologija (teorija, zakony, pravila, principy i gipotezy) [Ecology (theory, laws, rules, principles and hypotheses)], Rossija molodaja, Moscow, Russian Federation.
14. Cabinet of Ministers of Ukraine “On approval of the National Environmental Action Plan for 2011-2015”[Online], available at: http://zakon4.rada.gov.ua
15. Rubtsov V. (2001), Instrumental'ne zabezpechennia rehional'noi polityky [Instrumental support of regional policy ], Tsentr In–t Skhid–Zakhid, Kyiv, Ukraine.
16. Timchenko I. E. (1999), Upravlenie jekologo-jekonomicheskimi sistemami [Management of environmental and economic systems] Sevastopol', Kyiv, Ukraine.
17. Khvesyk Yu. M. (2002), “About environmental taxes and payment for land”, Rehional'na ekonomika, vol. 3, pp. 235–240.
18. Cykalo A. L. and Chjornaja T. (2001), Osnovy jekologicheskoj kul'tury [Fundamentals of environmental culture], OGJeU, Odessa, Ukraine.
19. Shimova O. S. (2001), “Environmental management policy as a factor in sustainable development of the environment”, Problemy upravlenija, vol. 1, pp. 51–56.
№ 8 2019
Дата публікації: 2019-08-30
Кількість переглядів: 1174