EnglishНа русском

Зміст журналу № 10, 2014

О. І. Васильєва

д. держ. упр., професор, професор кафедри регіонального управління, місцевого самоврядування та управління містом Національної академії державного управління при Президентові України, м. Київ

НАПРЯМИ ЗАСТОСУВАННЯ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ

Alexandrа Vasilyevа

d. derzh. upr., professor, professor of regional administration, local government and city management of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, Kyiv

AREAS OF APPLICATION OF PPP IN THE SOCIAL SPHERE

У статті досліджено напрями застосування державно-приватного партнерства в соціальній сфері. Зазначено, що сучасний стан соціальної сфери на місцевому рівні, наявність проблем щодо розвитку галузі обумовлюють необхідність впровадження нових механізмів державного управління в умовах ринкових відносин. Прагнення України відповідати європейським стандартам у всіх сферах діяльності вимагає значних змін у вирішенні соціально-економічних завдань, вдосконалення методів та інструментів управління з урахуванням соціальних потреб населення.
Доведено, що застосування державно-приватного партнерства надасть можливість зменшити інвестиції у розбудову соціальних закладів і придбання обладнання, забезпечити здійснення суспільно важливих проектів, підвищити ефективність реалізації проектів за рахунок участі в них приватного сектору, як правило, ефективнішого за державний. При цьому знижується навантаження на місцевий бюджет за рахунок залучення приватних ресурсів, кращих фахівців, сучасних технологій і обладнання, а як наслідок – підвищується якість соціального обслуговування громадян.
 
This article explores the application areas of public-private partnerships in the social sector. Indicated that the current state of social services at the local level, there are problems concerning the development of the industry necessitates the introduction of new governance mechanisms in market conditions. Ukraine's desire to meet European standards in all areas requiring significant changes in addressing the socio-economic problems, improve methods and management tools based on social needs and interests.
The application of public-private partnerships will allow reduce investment in the construction of social facilities and purchase of equipment, ensure the implementation of socially important projects in a shorter time, increase the effectiveness of projects through the participation of the private sector is usually more efficient than government. This reduces the load on the local budget by attracting private resources, the best professionals, advanced technology and equipment, and as a result - improving the quality of social services for citizens.
We suggest possible forms of public-private partnerships in the social sector: the lease of state or municipal property; concession agreement (construction, reconstruction, modernization of existing facilities, maintenance facilities of the local infrastructure of social protection, contracts for services, joint venture, management state and municipal property social infrastructure to attract private and public sectors to develop and implementation of local programs and projects of social development agreement for the supply of social services, cooperation on the implementation of social programs to support elderly people, people with disabilities, the organization of social services and social services institutions of social protection (in-patient facilities, home residence, in schools, day care centers), social order (by contract, on a competitive basis), the creation of social shopping on the principles of partnership with the private sector.

Г. А. Дмитренко

доктор економічних наук, професор, Університет менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук

КОНЦЕПЦІЯ КАРДИНАЛЬНОЇ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ

G. A. Dmytrenko

Doctor of Economics, Professor

CONCEPT OF CARDINAL DEMOCRATIZATION OF PUBLIC ADMINISTRATION IN UKRAINE

Обґрунтовується концепція стратегічного курсу модернізації системи державного управління в напрямку орієнтації діяльності, в першу чергу, владних структур на інтереси пересічних громадян.
 
Substantiated the concept of strategic policy modernization of public administration in the direction of orientation, first of all, the authorities in the interests of ordinary citizens.

А. В. Сомик

к. е. н., начальник відділу досліджень грошово-кредитної політики та міжнародних валютно-кредитних відносин, Центр наукових досліджень Національного банку України, м. Київ

УДОСКОНАЛЕННЯ ОБОВ’ЯЗКОВИХ РЕЗЕРВНИХ ВИМОГ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ГРОШОВО-КРЕДИТНОЇ ПОЛІТИКИ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

Anzhelika Somyk

Ph.D. in Ekonomics, Research Center of National Bank of Ukraine, Monetary Policy and International Foreign Exchange Relationship Research Division,Head of Division, Kiev

IMPROVEMENT OF OBLIGATORY RESERVE REQUIREMENTS AS TOOL OF MONETARY POLICY OF NATIONAL BANK OF UKRAINE

Висвітлено досвід окремих центральних банків щодо застосування інструменту резервних вимог, узагальнено особливості вітчизняної практики та обґрунтовано на основі кращого світового досвіду пропозиції щодо удосконалення обов’язкових резервних вимог як інструменту монетарної політики Національного банку України. Запропоновано заходи щодо пом’якшення прямого характеру дії інструменту шляхом дотримання принципів платності, усереднення, запізнення та послаблення, а також напрями збільшення прозорості інструменту та удосконалення його складових елементів.
 
The experience of some central banks of the use of reserve requirements is discovered, the national characteristics of the use of reserve requirements are generalized and recommendations regarding the use of reserve requirements as a tool of the monetary policy of the National bank of Ukraine based on the best world experience are made. The measures to mitigate direct action of this instrument through commitment to payment of interest, averaging, delay and mitigation principles and ways of its transparence increasing and improvement of its components are suggested.

C. В. Онищук

кандидат наук з державного управління, доцент, здобувач кафедри парламентаризму та політичного менеджменту, Національної академії державного управління при Президентові України

УЧАСТЬ ЦЕРКОВ У ПОЛІТИЧНИХ ПРОЦЕСАХ ЯК ЧИННИК ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНИ

S. V. Onishchuk

candidate of sciences in public administration, associate professor, the applicant of the department of parliamentarism and political management, National academy of public administration under the President of Ukraine

THE PARTICIPATION OF CHURCHES IN THE POLITICAL PROCESS AS A FACTOR OF STATE BUILDING MODERN UKRAINE

Розкрито роль церков в політичних процесах, зокрема в кон­тексті державотворення. Показано, що державотворча позиція церков, кон­фе­сій, священнослужителів і вірних є наріжним каменем, що визначає роль релігійного чинника в політичних процесах України.
 
The role of churches in political processes, in particular in the context of the establishment of the state. It is shown that state the position of the churches, denominations, clergy and believers is the cornerstone of the determining role of the religious factor in the political processes in Ukraine.

О. С. Нагорічна

канд. пед. наук, в. о. директора, Державний науково-дослідний інститут митної справи, м. Хмельницький

І. В. Кикилик

канд. психолог.наук, доцент, головний спеціаліст відділу професійного відбору та іншомовної підготовки Управління спеціалізованої підготовки Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Міністерства доходів і зборів України, м. Хмельницький

РЕГУЛЮВАННЯ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПОДАТКОВО-МИТНІЙ СФЕРІ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД

Olga Nagorichna

PhD., Pedagogic Science, State Scientific Research Institute of Customs Service

Iryna Kykylyk

PhD., Psychological Sciences, Associate Professor, Deputy Head of Directorate-Head of the Division of Professional Selection and Foreign Language Training

REGULATING SCIENTIFIC ACTIVITIES IN TAX AND CUSTOMS AREA: INTERNATIONAL EXPERIENCE

У статті висвітлено міжнародний досвід регулювання наукової діяльності, який є необхідним інструментом для розроблення теоретико-методологічних засад наукового забезпечення державного управління у податково-митній сфері. Аналізується політика ЄС у сфері науково-технічної діяльності, зокрема стратегія «Європа 2020» та програма «Горизонт 2020». Окрема увага приділяється основним положенням Стратегії податкової та митної політики ЄС. Відмічається, що здійснення систематичних досліджень, збору емпіричних даних та аналізу локальних умов сприяє виробленню політичного курсу Всесвітньої митної організації - міжурядової міжнародної організації, до складу якої входить 179 митних адміністрацій світу, що регулюють понад 98 % світової торгівлі. У контексті оптимізації системи центральних органів виконавчої влади України, зокрема утворення Державної фіскальної служби України як правонаступника Міністерства доходів і зборів України, набуває особливої актуальності дослідження досвіду наукової діяльності Митної служби Королівської податкової та митної служби Британії. Стверджується, що лише у випадку цілеспрямованого впливу політики держави на розвиток наукового потенціалу зумовлює розвиток суспільства.
 
The international experience in regulating scientific activities, which is an essential tool for the development of theoretical and methodological foundations of scientific support of public administration in tax and customs area has been considered. EU policy in the field of scientific and technological activities, in particular “Europe 2020” strategy and “Horizon 2020” programme has been analyzed.
Special attention has been paid to the main principles of the Strategy of tax and customs policy. It is noted that the implementation of systematic research, collection of empirical data and analysis of local conditions contributes to the development of the policy of the World Customs Organization - the intergovernmental international organization comprising 179 Customs administrations of the world which are governing more than 98% of world trade. The study of the experience of scientific activities of Her Majesty's Revenue and Customs (HMRC) becomes significant in the context of optimization of the system of central executive bodies of Ukraine in particular the formation of the State Fiscal Service of Ukraine as a successor of the Ministry of Revenue and Duties of Ukraine. It has been alleged that only deliberate policy on the development of scientific potential causes to the progress of society.

Т. В. Ратушняк

к. ф.-м. н., доцент кафедри інформаційних систем і технологій, Національний університет державної податкової служби України

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНІ

T. V. Ratushnyak

Candidate of Physico-mathematical Sciences, Associate professor, The National university of government tax service of Ukraine

MONITORING OF QUALITY OF LIFE IN UKRAINE

Проведено аналіз деяких соціально-економічних індексів, які характеризують суспільний добробут в Україні у 2007-2013 роках.
 
The modern approaches to measurement of quality of life are considered. The analysis of the social and economic indexes, which characterizing public welfare in Ukraine in 2007-2013, is carried out.

В. О. Алексейчук

аспірант, Чернігівський державний інститут економіки і управління, м. Чернігів

ПРОГНОЗУВАННЯ ВИРОБНИЦТВА ХЛІБОБУЛОЧНИХ ВИРОБІВ В УКРАЇНІ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ

V. O. Alekseychuk

Postgraduate, Chernihiv State Institute of Economics and Management, Chernihiv

PREDICTION BAKERY PRODUCTION IN UKRAINE USING NEURAL NETWORKS

У статті розглянуто виробництво хлібобулочних виробів в Україні, зроблений прогноз виробництва хлібобулочних виробів в Україні на 2014 рік за допомогою систем штучного інтелекту – нейронних мереж, використовуючи модуль Neural Networks програмного пакета Statistica, зроблено відповідні висновки.
 
In the article the production bakery products in Ukraine, made the prediction of bakery products in Ukraine in 2014 with the help of artificial intelligence - neural networks, Neural Networks module using the software package Statistica, the correct conclusions.

А. О. Карапетян

аспірант, Донецький державний університет управління, м. Донецьк

ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСОВОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

A. O. Karapetyan

postgraduate student, Donetsk state university of management, Donetsk

WAYS OF IMPROVEMENT OF THE STATE GOVERNANCE FINANCIAL MECHANISM IN HIGHER EDUCATION OF UKRAINE

В статті було запропоновано застосування факторного аналізу при реформуванні фінансового механізму державного управління вищою освітою України. Встановлено, що фінансування системи вищої освіти має бути підпорядкованим інтегральній цілі вищої освіти, задекларованій в законодавстві, та сприяти її досягненню через усвідомлення мети на всіх рівнях управління та скоординовану роботу всіх підрозділів, спрямовану на її реалізацію. За допомогою факторного аналізу  було виявлено фактори впливу та критерії досягнення інтегральної мети. Виділено драйвери, які мають вплив на формування ефективного фінансового механізму державного управління освітньою галуззю, а саме: ефективна система державного регулювання самофінансування ВНЗ та реформування системи державного фінансування. Запропоновано інструменти побудови ефективної система державного регулювання самофінансування ВНЗ, які включають розширення фінансової, адміністративної та організаційної автономії ВНЗ, запровадження системи повної собівартості ВНЗ, стимулювання позабюджетного фінансування. З точки зору реформування системи державного фінансування було зроблено висновок про доцільність застосування стратегії ефективного використання державних ресурсів за рахунок вдосконалення механізмів планування державного замовлення на підготовку фахівців, розподілу державного замовлення на підготовку фахівців, розподілу державних фінансових ресурсів на наукову діяльність, працевлаштування випускників.
 
The article makes recommendations as for the use of factor analysis to reform the financial mechanism in the state governance of higher education system in Ukraine. It maintains that higher education financial system should be subsequent to the integral aim of the higher education system stated in the law, and make for achieving it. This  is possible on condition that it is understood at all levels, and there is coordinated work to attain the aim. The factor analysis has allowed to distinguish drivers and criteria of the integral aim attainment. The drivers which influence the effective financial mechanism in state governance of higher education have been found. They include effective system of the state regulation of university self-financing, as well as improving the system of using public funds to finance the system of higher education. The article offers instruments to improve system of the state regulation of university self-financing, namely widening organization, staff and finance autonomy, full costing system implementation, diversifying income streams. From the point of view of improvement of the system of using public funds, the conclusion has been made that it is necessary to use public funds effectively. The attainment of this sub-goal has been linked to the improvement of the mechanism of planning the state order, a mechanism of state order allocation, allocation of public funds on research mechanism, encouragement of graduate employability mechanism.

Ю. С. Горбань

аспірант кафедри  глобалістики, євроінтеграції та управління національною безпекою, Національної академії державного управління при Президентові України, м. Київ

ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ ЄС У СФЕРІ ЗМІНИ КЛІМАТУ: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ

Yu. S. Gorban

Ph.D. student, department of Globalization, European integration and National security management, National Academy of Public Administration Office of the President of Ukraine, Kyiv

THE IMPLEMENTING EU INSTRUMENTS IN THE FIELD OF CLIMATE CHANGE: GERMAN EXPERIENCE

У статті досліджено теоретико-правові засади формування інструментів державного управління у сфері зміни клімату на рівні ЄС, і зокрема в Німеччині. Виявлено основні напрями кліматичної політики ЄС та завдання, вироблені до 2020 року. Проаналізовано основні групи імплементаційних інструментів та заходів у європейському врядуванні, спрямованих на боротьбу зі зміною клімату.
 
This article explores the theoretical and legal basis for the formation instruments of public administration in the field of climate change at EU level and particular in Germany. Determined the main areas of EU climate policy and challenges in this area by 2020. The basic of implementation instruments and measures in European governance to combat climate change.

С. П. Тимофєєв

к. держ. упр., доцент кафедри місцевого самоврядування, регіонального розвитку та політичної аналітики Чорноморського державного університету імені Петра Могили, м. Миколаїв

МЕХАНІЗМИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ВЛАДИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ЯК ФАКТОР ВПЛИВУ НА ГРОМАДСЬКУ ДУМКУ

S. P. Tymofeev

PhD in public administration, associate professor of the Department of local government, regional development and policy analysis Petro Mohyla Black Sea State University, Mykolayiv

MECHANISMS OF INTERACTION OF THE AUTHORITIES WITH PUBLIC AS A FACTOR INFLUENCING PUBLIC OPINION

Статтю присвячено особливості механізмів взаємодії органів влади з громадськістю що справляє великий вплив на формування громадської думки. Увага приділяється стандартам надання публічних послуг й підготовки службовців в рамках концепції належного врядування, залученню досвідчених спеціалістів до навчання чиновників. Розглядається доступ громадян до управлінської інформації та значення цього для задоволення потреб населення й забезпечення взаємодії громадян з владними структурами. Визначаються важливі аспекти дослідження громадської думки, яке відіграє вагому ролі у налагодженні механізмів взаємодії громадян з чиновниками. На основі викладеного матеріалу робляться пропозиції щодо вдосконалення даного механізму, створення сприятливих умов роботи органів влади, прийняття виважених управлінських рішень та співпраці суспільства й керівних структур під час реалізації владних повноважень.
 
Features of the article is devoted to the interaction with the public authorities which has a great impact on public opinion. Attention is paid to standards provide public services and training of officials within the concept of good governance, the involvement of experienced professionals to learn officials. We consider public access to administrative data and implications for the needs of the population and public liaison with authorities. Identify important aspects of the public opinion, which plays a key role in establishing mechanisms for interaction with public officials. On the basis of the material made suggestions for improving this mechanism, creating favorable conditions of work authorities make informed management decisions and cooperation society and governance structures in exercising power.

В. В. Клочан

доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри менеджменту організацій та права, Миколаївський національний аграрний університет

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ РАЙОННИХ РАД

V. V. Klochan

doctor of economic Sciences, associate Professor, head of Department of management of organizations and law, Mykolayiv national agrarian University

ORGANIZATIONAL BASIS FOR FUNCTIONING OF DISTRICT COUNCILS

У статті розглянуті організаційні основи функціонування районних рад. Одне з важливих місць у системі життєдіяльності людини, суспільства, держави належить селам, селищам і містам в яких практично сконцентровані всі ланки влади, ресурси (населення, земля, надра) і комунікації. Виокремлено питання територіальної організації влади з метою підвищення ефективності управління суспільним розвитком на відповідній території.
 
В статье рассмотрены организационные основы функционирования районных советов. Одно из важных мест в системе жизнедеятельности человека, общества, государства принадлежит селам, поселкам и городам в которых практически сконцентрированы все звенья власти, ресурсы (население, земля, недра) и коммуникации. Выделены вопросы территориальной организации власти в целях повышения эффективности управления общественным развитием на соответствующей территории.
 
The article describes the organizational principles of functioning of district councils. One of the important places in the life of man, society and state owned villages, towns and cities in which almost all parts of concentrated power, resources (people, land, minerals) and communication. Author determined the issue of territorial authorities to improve the efficiency of social development in the territory.

Відповідальний секретар

Кучеренко Ганна Борисівна

Тел.: (044) 223-26-28, (050) 382-06-63

E-mail: economy_2008@ukr.net

Архів

2009

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2010

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2011

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2012

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2013

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2014

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2015

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2016

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

2017

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Редакційна колегія

Кобець А. С.

головний редактор, д.держ.упр., професор, ректор Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Приходько І. П.

заступник головного редактора, д.держ.упр., професор, завідуючий кафедрою обліку, аудиту та управління фінансово-економічною безпекою Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Антонов А. В.

д.держ.упр., професор кафедри соціальної роботи, управління і педагогіки Чорноморського державного університету імені Петра Могили

Антонова Л. В.

д.держ.упр., професор, завідувач кафедри обліку і аудиту Чорноморського державного університету імені Петра Могили

Бондарчук Н. В.

д.держ.упр., професор кафедри обліку, аудиту та управління фінансово-економічною безпекою Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Безугла Л. С.

к.е.н., доцент кафедри маркетингу Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Васільєва Л. М.

д.держ.упр., професор кафедри обліку, аудиту та управління фінансово-економічною безпекою Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Вікторов В. Г.

д. ф. наук, професор кафедри філософії, соціології та історії Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Вініченко І. І.

д.е.н., професор, завідувач кафедри економічної теорії та економіки сільського господарства Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Демчук Н. І.

д.е.н., професор кафедри фінансів та банківської справи Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Левченко Н. М.

д.держ.упр., професор, завідувач кафедри обліку і аудиту Запорізького національного технічного університету

Литвин Ю. О.

д.держ.упр., професор кафедри економічної теорії та економіки підприємств Академії муніципального управління

Міщенко Д. А.

д.держ.упр., професор кафедри економічної теорії та економіки сільського господарства Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Плеханов Д. О.

д.держ.упр., професор, завідувач кафедри державної служби інституту державного управління Чорноморського державного університету імені Петра Могили

Сиченко В. В.

д.держ.упр., доцент, завідувач кафедри менеджменту організацій Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету

Дацій О.І.

д.е.н., професор, в.о.ректора Академії муніципального управління

Драган І.О.

д.держ.упр., с.н.с., проректор з наукової роботи Академії муніципального управління

Дацій Н.В.

д.держ.упр., професор, завідуюча кафедрою Київського національного лінгвістичного університету